• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۰۷/۱۸ 
  • کد خبر : ۵۵۲۸
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین:
در همه گیری كووید 19، بیماران قلبی و عروقی با تهدید دوگانه ای مواجه هستند

به گفته دکتر جلال رحمانی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین: در همه گیری کووید 19، بیماران قلبی و عروقی با تهدید دوگانه­ای مواجه هستند. وی ادامه داد که این بیماران، در صورت ابتلا به کووید 19 در معرض عوارض شدید بیماری هستند و از طرف دیگر ممکن است به علت ترس از ابتلا به کووید 19 از مراجعه برای دریافت مراقبت معمول قلب خود غفلت کنند که این موضوع، اهمیت اطلاع­رسانی در خصوص بیماری قلبی و عروقی را دو چندان می­کند.

به گفته این مقام مسؤول، بیشتر مرگ های افراد دچار بیماری قلبی و عروقی، مرگ­ها ناشی از بیماری کرونر قلب است که به شکل حمله­های قلبی و سکته مغزی نمود پیدا می کند.  دکتر رحمانی افزرود که دخانیات و الکل، رژیم غذایی ناسالم و کم­تحرکی، عوامل خطر اصلی بیماری قلبی و عروقی و سکته مغزی هستند که در افراد، به شکل فشار خون، قند خون و کلسترول خون بالا، اضافه وزن و چاقی و خطرات تخریب­کننده سلامت قلب ظاهر می شوند.

 

اولین گام برای داشتن قلب سالم، داشتن آگاهی

دکتر نسرین تنکابنی، رییس گروه پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علم پزشکی قزوین هم در خصوص روز جهانی قلب، تصریح کرد که اولین گام برای داشتن قلب سالم، داشتن آگاهی در این زمینه است.

وی با اشاره به هفتم مهر ماه، روز جهانی قلب؛ اظهار کرد: هدف این روز این است که افراد بدانند چگونه با انتخاب شیوه سالم زندگی و چند تغییر ساده، سلامت قلب خود را حفظ کنند.

به گفته دکتر تنکابنی، ترویج شیوه زندگی سالم و مشارکت همگانی برای ارتقای آگاهی و دانش عمومی به منظور ارتقای سلامت قلب خود، دوستان و نیز کل افراد جامعه، ضروری است. وی اضافه کرد که این روز در واقع شروع برنامه و فعالیت هایی است که باید در طول سال ادامه یابد.

شایان ذکر است، شعار ملی: « قلب هایمان را با سلامتی پیوند بزنیم» و پیام اصلی: « برای حفظ سلامت قلب خود، خانواده و جامعه، قلب­های خود را با سلامتی پیوند بزنیم» است.

 

http://vch.qums.ac.ir

http://www.qums.ac.ir

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0