• ساعت : ۱۳:۳۱
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۱۱/۰۹ 
  • کد خبر : ۲۰۷۵۰
کارشناس مرکز بهداشت شهرستان قزوین:
بیماری سیلیكوزیس، در صورت بروز عارضه ریوی، غیرقابل درمان است

مسؤول بهداشت ‌حرفه‌ای مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین، با اذعان به اینکه بیماری سیلیکوزیس، در صورت بروز عارضه ریوی، غیرقابل درمان است؛ گفت: خبر خوب این است که این بیماری، 100 درصد قابل پیشگیری است.

مهندس بهروز پورارجمند، مهم ترین راه‌های پیشگیری از بروز بیماری سیلیکوزیس و سایر بیماری های مرتبط را انجام اقدامات پیشگیرانه، نظیر: کنترل در منبع و در مسیر انتشار با استفاده از روش های کنترلی فنی، مهندسی و مدیریتی دانست.

وی اظهار کرد که با وجود کاربرد فراوان سیلیس در صنایع، عوارض مواجهه با آن، بسیار خطرناک است و باعث بیماری های مختلفی می شود که مهم ترین آن، بیماری سخت ریوی سیلیکوزیس است. این کارشناس بهداشتی با تأکید بر اینکه فرآیند کنترل سیلیس، نیازمند کارشناسان توانمند در عرصه نظارت بر این گونه صنایع است، گفت: استفاده از ظرفیت تمام کارشناسان بهداشت حرفه ای در بخش‌های دولتی و خصوصی باعث ارتقای سطح سلامت شاغلان، کاهش بیماری ها، غیبت ناشی از کار و هزینه‌های مرتبط می شود.

 مسؤول بهداشت ‌حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان قزوین، اشاره کرد که تعداد 27 کارگاه دارای سیلیس و 458 شاغل در معرض سیلیس، شامل: صنایع شیشه سازی، سندبلاست و تولید انواع سیلیکات در شهرستان قزوین وجود دارد.

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0