• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۳/۳۰ 
  • کد خبر : ۱۵۵۸۲
کارشناس مرکز بهداشت شهرستان قزوین:
اگر پیاده روی، اشتباه انجام شود، می تواند به بدن آسیب برساند

مریم ستاری، کارشناس بیماری های غیرواگیر مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین، پیاده روی را یکی از آسان ترین و در عین حال مؤثرترین ورزش ها برای نگه داشتن تناسب اندام دانست و گفت: اگر پیاده روی، اشتباه انجام شود، می تواند به بدن آسیب برساند.

ستاری، یکی از اشتباهات رایج را نگاه کردن به سمت پایین دانست و گفت: اگر هنگام راه رفتن، گردن خود را به سمت پایین بیاوریم و مدام به گوشی نگاه کنیم، بدانیم که بدترین کار ممکن را انجام داده ایم، چون در این حالت، گردن ما صاف نیست و به آن فشار زیادی وارد می شود. وی با اشاره به اینکه با این کار، بعد، دچار درد در شانه، گردن و قسمت بالای کمر می شویم، افزود: پس باید، گردن، صاف، و نگاه، رو به جلو باشد.

این کارشناس بهداشتی تصریح کرد که برداشتن گام های خیلی بلند، کمک نگرفتن از دست، هنگام پیاده روی، متمایل شدن انگشت پا به سمت بیرون و کمک نگرفتن از تنه، باعث می شود، پیاده روی درست انجام نشود.

وی بار دیگر تأکید کرد: هنگام پیاده روی، باید سر بالا و نگاه مستقیم باشد؛ پشت و ستون فقرات، صاف باشد؛ روی شکم خود متمرکز شویم و آن را منقبض نگه داریم؛ دست ها در کنار بدن و هماهنگ با بدن حرکت داشته باشیم و قدم های سبک و کوتاه برداریم.

کاهش نگرانی، با پیاده روی سالم

کارشناس بیماری های غیرواگیر مرکز بهداشت شهرستان قزوین، خاطر نشان کرد: پیاده روی سالم، باعث قوی تر شدن استخوان ها، سلامت قلب و ریه می شود و البته، نگرانی را نیز کم می کند. وی با گفتن اینکه پیاده روی سالم، سطح هورمون شادی «اندورفین » را افزایش می دهد و کیفیت خواب را بهبود می بخشد؛ ادامه داد که پیاده روی، برای کاهش چربی شکمی، روش مناسبی است و راهکار خوبی برای کاهش وزن است.

ستاری خاطر نشان کرد: کافی است روزانه 10 تا 15 دقیقه پیاده روی کنیم، تا احساس سرزندگی و شادابی، دوباره بر ما غلبه کند.

امتیاز :  ۱.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0