بر اساس اهداف برنامه پنجم توسعه کشور و اجرای مجموعه برنامه های تحول نظام سلامت با هدف بهرهمندی بیماران از مراقبتهای بهداشتی و درمانی مطلوب ، بهبود کیفیت خدمات، حفظ شان و کرامت بیماران و نهایتا کاهش سهم مردم در پرداخت مستقیم هزینه های خدمات سلامت ، تمامی دانشگاههای علوم پزشکی تحت پوشش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف گردیدند در راستای اهمیت پاسخگویی و پیگیری مشکلات و پرسشها در خصوص اجرای طرح مذکور نسبت به راهاندازی سامانه پاسخگویی ۱۵۹۰ که محل استقرار آن در واحد ستاد هدایت دانشگاه می باشد، اقدام نمایند و به منظور دستیابی به اهداف فوق الذکر یک نفر کارشناس خبره منتخب از حوزه ستاد هدایت و اداره نظارت بر درمان دانشگاه با اختصاص تجهیزات اداری از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب جهت پاسخگویی به تماس های ۱۵۹۰ و جمع بندی سوالات مطروحه . بدیهی است پیگیری دقیق شکایات واصله از شاکیان محترم گامی موثر در رسیدن به اهداف برنامه های تحول نظام سلامت بوده و جهت رفع مشکلات احتمالی رهگشا خواهد بود.