اهداف سازمانی

 


معرفی دانشکده
 

سال تاسیس: 1370

رئیس دانشکده: خانم دکتر مامک عادل / متخصص اندودانتیکس

معاون اداری و مالی: آقای مجتبی گلناری / فوق لیسانس مدیریت
معاون آموزشی:  خانم دکتر فرنوش فلاح زاده/ متخصص ترمیمی

معاون پژوهشی دانشکده : خانم دکتر مریم تفنگچیها/ متخصص رادیولوژی
معاون فرهنگی دانشکده : خانم زهرا مددخانی/ فوق لیسانس پرستاری

تعداد دانشجویان: 276 نفر دانشجو و رزیدنت

دانشجویان تخصصی : 34 نفر


امکانات آموزشی:

   کتابخانه: با 1890 جلد کتاب لاتین  و 5006 جلد کتاب فارسی ، دارای 35 عنوان نشریات ادواری فارسی  و دارای 309 عنوان نشریات ادواری لاتین ،  دارای یک سالن مطالعه با ظرفیت 50 نفر ، 4 دستگاه کامپیوتر ،  1 دستگاه پرینتر، یک دستگاه کپی ، یک دستگاه اسکنر، یک دستگاه پرینتر امانت و 200 عدد سی دی  می باشد.

 

    سمعی و بصری : با امکانات کمک آموزشی از جمله 4 دستگاه  اورهد، 6 دستگاه  اسلاید،5دستگاه  دیتا پروژکتور، 1 دستگاه کامپیوتر نوت بوک، 4 دستگاه ویدئو، 2 دستگاه تلویزیون، 1 دستگاه ویژوالایزر ، 1 دستگاه رادیو ضبط ، 1 دستگاه دوربین عکاسی دیجیتال،1 دستگاه دوربین عکاسی آنالوگ، 1 دستگاه دوربین تصویربرداری و تعداد 85 حلقه فیلم آموزشی (نوارویدئو و CD  ) و تعداد 10400 عدد اسلاید آموزشی می باشد.

 

   سایت کامپیوتر : دارای سایت اینترنت با امکانات 14 دستگاه کامپیوتر و 1 دستگاه پرینتر می باشد.

 

در کلاسهای عمومی: تعداد 4 دستگاه (کامپیوتر و دیتا پروژکتور)

در کلاسهای تخصصی: کامپیوتر، دیتا پروژکتور و بورد هوشمند در هر کلاس و از هر کدام یک دستگاه

در هر بخش: یک دستگاه کامپیوتر جهت ارائه مطالب آموزشی در بخش  

 

تعداد کل یونیت های دانشکده :  130 دستگاه یونیت


گروههای آموزشی:

   این دانشکده مجموعا دارای 15  گروه آموزشی به شرح ذیل می باشد:

·         گروه آموزشی تشخیص بیماریهای دهان و دندان     

·         گروه آموزشی اطفال عمومی

·         گروه آموزشی اطفال تخصصی

·         گروه آموزشی پروتزدندانی عمومی
گروه آموزشی پروتزدندانی عتخصصی

·         گروه آموزشی پریودتولوژی عمومی

·         گروه آموزشی پریودتولوژی تخصصی     

·         گروه آموزشی اندودنتیکس عمومی

·         گروه آموزشی اندودنتیکس تخصصی

·         گروه آموزشی آسیب شناسی

·         گروه آموزشی جراحی فک و صورت

·         گروه آموزشی ترمیمی و مواد دندانی عمومی

·         گروه آموزشی ترمیمی و مواد دندانی تخصصی

·         گروه آموزشی ارتودنسی عمومی

·         گروه آموزشی ارتودنسی تخصصی

·         گروه آموزشی رادیولوژی دهان و دندان

اعضاء هیات علمی:  این دانشکده دارای 50 عضو هیات علمی می باشد.

بیانیه  ماموریت دانشکده دندانپزشکی قزوین
****
دانشکده دندانپزشکی قزوین بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی که سلامت کامل جامعه و انسان را به عنوان محور بر شمرده شده است و در راستای سند چشم انداز 20 ساله که مشخصات جامعه سالم ایرانی را "....برخوردار از سلامت، رفاه، امنیت غذایی، تامین اجتماعی، فرصت‌های برابر، توزیع مناسب درآمد، نهاد مستحکم خانواده، به دور از فقر، فساد، تبعیض و بهره‌مند از محیط زیست مطلوب" توصیف می‌کند و با توجه به سند ملی برنامه چهارم که بیان می‌نماید "نظام جامع سلامت به منظور پاسخ به نقش‌ها و نیازهای جدید، توانمندسازی نیروی انسانی موجود و تربیت نیروی انسانی جدید اصلاحات آموزشی به عمل خواهد آورد" بر این باور است که آموزش و پژوهش باید در راستای نیازها و اولویت‌های جامعه باشد تا بتواند خدمات جامعی را به صورت عادلانه در دسترس مردم قرار دهد و در این زمینه خود را در برابر مردم، اساتید و دانشجویان مسئول می‌داند.
 
دانشکده دندانپزشکی قزوین با توجه به سند چشم انداز بیست ساله با هدف دستیابی به رتبه نخست در منطقه در تمامی زمینه ها،  از جمله آموزش دندانپزشکی از یک سو و اقدامات،  شاخص ها و خدمات مربوطه به سلامت دهان از سوی دیگر و با استفاده از حمایت‌های وزارت بهداشت، دانشگاه و همکاری گروه‌های آموزشی،  دانشکده را هدایت می‌نماید تا دانش آموختگانی توانمند برای اداره نظام سلامت کشور به جامعه وارد گردند.
 
با توجه به نیاز امروز و چشم انداز فردای جامعه نقاط مهم در برنامه آموزش دندانپزشکی عبارتند از:
  1. احیاء دامنه نگرش، تقویت اساسی در دامنه مهارت و توسعه بسوی سطوح عمقی دامنه شناختی
  2. تقویت و توسعه مهارتهای ارتباطی، اخلاق و رفتار حرفه ای و مسئولیت، حقوق و ضوابط حرفه ای
  3. تقویت آموزش جامعه نگر
  4. توجه به اولویتهای سلامت جامعه  و کشور  و پاسخگویی به نیازهای جامعه
  5. توجه به ایفای نقش دندانپزشک در نظام سلامت
  6. تقویت رویکرد سلامت عمومی در برابر رویکرد زیست پزشکی
  7. توجه به رشد فردی و یادگیری مستمر
  8. تقویت دیدگاه جامع به انسان بعنوان محور توسعه پایدار
  9. ارتقاء کیفیت خدمات سلامت
  10. در نظر داشتن ویژگی های فردی فراگیران
  11. در نظر داشتن منابع و شرایط دانشکده
  12. تناسب روشهای آموزش و یادگیری و ارزیابی فراگیران با یکدیگر و با محتوا

 
از جمله اهداف میتوان به توسعه برنامه آموزش مجازی، جامعه نگر، تاکید بر پیشگیری، هماهنگی بین نظام آموزشی با نظام خدمات بهداشتی توجه به لزوم ادغام علوم پایه در برنامه های عملی و کلینیکی، افزایش مهارتهای ارتباطی، تغییر نگرشها و گرایش درمان کننده به سمت پیشگیری ، تربیت دانش آموختگانی با توانمندیهای لازم در زمینه های مدیریت و کار تیمی، اخلاق حرفه ای توانمندیهای طراحی و اجرای پروژه های تحقیقاتی، تقویت آموزش دانشجویان دکترای عمومی دندانپزشکی اشاره کرد.


اهداف سازمانی
اهداف و رسالت دانشکده دندانپزشکی
چشم انداز  Vision
با اتکال به قدرت لایزال الهی و در پرتو ایمان و عزم ملی و کوشش برنامه ریزی شده و مدابرنه ی جمعی و در مسیر تحقق آرمان ها و اصول قانون اساسی در چشم انداز بیست ساله ؛ ایران کشوری است توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی علمی و فناوری در سطح منطقه آمایشی با هویت اسلامی و انقلابی، الهام بخش و با تعامل سازنده و موثر در روابط ملی و بین الملل.
 
 رسالت Mission
دانشکده دندانپزشکی قزوین و گروههای مختلف آآموزشی با کمک نیروهای انسانی متعهد و دلسوز خود، در جهت ارتقاء سلامت دهان و دندان جامعه، ماموریت های زیر را برعهده دارد:
-   آموزش دانشجویان دندانپزشکی بر اساس کوریکولوم مصوب کشوری و منابع علمی روز
-    تربیت دانش آموختگانی عالم، توانمند، کارآمدپاسخگوی نیازهای سلامت دهان افراد جامعه، متعهد به اخلاق حرفه ای اجتماعی، متناسب با فرهنگ اسلامی- ایرانی، تلاشگر در زمینه تولید علوم مفید و نقش آفرین در نظام سلامت به منظور تامین و حفظ و ارتقاء سلامت آحاد جامعه
-    ایجاد بستری جهت انجام پژوهشهای مرتبط با سلامتی دهان و دندان جامعه
-    ارائه خدمات سطح اول در راستای ارتقاء سلامت دهان و دندان
-    سعی در ایجاد و ارتقاء نگرش جامعه نگر در دانشجویان دندانپزشکی
-    حفظ ارتقاء سلامت دهان و دندان در جامعه شهری و روستایی
 
ارزشها  Values
این رشته بدنبال تربیت افرادی کارآمد، متعهد، دلسوز، مسئولیت پذیر، رضایت مند، برخوردار از وجدان و انضباط کاری و سازگاری اجتماعی می باشد دانش آموختگان این رشته متخلق به خصوصیات ذیل می باشند:
-  به ارزش والای انسانی، اسلامی و اخلاق حرفه ای ارج  می نهند و منافع انسانی و ملی را در اولویت قرار          می دهند.
-    معتقدند انسانها برابر بوده و حق برخورداری از عدالت در سلامت را دارند.
-   به سلامت محوری و اصل تحقق اهداف نظام سلامت در گرو کارگروهی مقیدند.
-   در قبال جامعه تمام افراد جامعه اعم از شهری و روستایی احساس مسئولیت می نمایند.
-   به انسان بعنوان موجودی دارای جسم، روان ، روح ، عضو، باور و اختیار می نگرند.
-   نگرش جامع به انسان داشته و به ارائه خدمات و افزایش مستمر توانمندیها، با استفاده از دانش، فناوری و استانداردهای بومی و جهانی می پردازند.